Donate to Africa trip via Paypal here

Wednesday, January 12, 2011

Kan ik in Nederlands schrijven?

I think I'll give Dutch a try tonight...


Vanavond wil ik in het Nederlands schrijven.  Ik ben zeker dat ik veel fouten ga maken, maar dat is hopelijk geen probleem voor jullie.  Maar ik heb een probleem dat ik wil met jullie moeten overpraten.  (Ik ben ook curious als mijn Nederlands is beter dan de programmas!)

Ik wil Nederlands leren.  Maar ik moet ook werken, eigenlijk wil ik ook werken.

Voor de eerste.  Ik volg nu een cursus twee keer per week, en het gaat heel goed…maar een beetje traag.  Okay, heel traag.  In de les, denk ik dat ik Nederlands kan leren, maar na de les…alleen weinige minuten luisteren naar andere Belgische mensen en ik ben heel… frustrated and intimidated.

Nu, het tweede probleem, over het werk, ben ik ook soms frustrated and intimidated omdat ik geen werk kan vinden omdat ik geen Nederlands spreek.

Vandaag was de eerste dag in een change in dit situatie, maar ik weet nog niet hoe.

Vanavond ben ik naar Berchem voor een sollicitatie gegaan.  Het was voor een bedrijf dat zoekt mensen die Engels spreken.  Dat ben ik!  De vrouw heeft aan me gezegd dat weinig “native speakers” in het Engels hebben, en dat zij meer willen hebben.  Goed nieuws, nee?

Maar het werk is naar Amerika opbellen, dus moet ik van 14:00 tot 22:00 werken.  Dus zou ik mijn Nederlandse les niet meer kunnen volgen.

Maar vanavond heb ik ook mijn finale oral examen gedaan.  Mijn lerares heeft over mijn sollicitatie gevraagd, en heeft gezegd dat er een andere les in Mechelen is, van 9:00 tot 12:00.  Vier keer per week.

7:20 – 8:00  Fietsen naar Heist o/d Berg station
8:00 – 9:00 Trein naar Mechelen
9:00 – 12:00 Les
Zoek iets te eten.
13:00 – 13:30  Trein naar Berchem
13:30 - 14:00  Wandelen naar werk
14:00 – 22:00  Werken
22:30 – 23:00  Trein naar Heist-op-den-Berg
23:00 – 23:30  Fietsen naar huis
0:00 slapen tot misschien 6:20.

Ik ben zeker dat heel veel mensen voor mij hebben een schedule zo…maar ik wil het niet doen!  Ik wil naar de fitnes!  Ik wil lezen, relaxen, een meest belangrijk, mijn vriendin zien!

Als het een goede werk was, misschien wou ik het doen, maar het is een “Call Center.”  Zij betalen alleen tien euro per uur, voor taxes, dus misschien acht euro per uur, mijn leven te geven!

Amai.

Wat kan ik doen?

Ik denk dat ik ga vragen als het possible is part time te werken.  Ik denk dat het is niet possible is omdat er twee bedrijven zijn, en de bedrijven zijn altijd heel inflexible, especially met bullshit entry-level jobs like this one.

Dus.  Ik kan daar werken, en in de dagen andere werk zoeken, en volgen geen Nederlandse lessen.

Of ik kan continue as I have been, met mijn traag lessen, en het werk aan het zoeken.

Of.

Ik kan de intensief Nederlandse les in Mechelen volgen en werk zoeken, maar het gaat heel moeilijker werk te vinden zijn met les vier dagen elke week, maar ik wou veel sneller Nederlands leren, en er zijn veel andere interim kantoren, inclusief een vlakbij dat aan mee heeft gezegd dat zij veel werk in het Engels kunnen gaan hebben.

Okay!  Dank jullie wel!  Ik denk dat ik heb decided.  Nu moet ik alleen met de interim kantoor praten over de possibility of working part-time, and then get ready for some serious Dutch learning!


(Some assistance and correction provided by ons Katrientje.)

No comments:

Post a Comment